0

Parran pärinää Miehikkälän tieasioista

Tunnettu tosiasiahan on, että kun puhutaan tien korjaamisesta tai uuden rakentamisesta, niin mielipiteitä niistä riittää, puolesta ja vastaan, sekä kotiinpäin vetoa, niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin.
Miehikkälässä on vallinnut parikymmentä vuotta laaja yksimielisyys siitä, että kun saadaan Kirkonkylä–Kylmälä-tie kuntoon, niin seuraava kunnostettava kohde, jota kunta esittää ely-keskukselle kunnostettavaksi on Kirkonkylä–Hurttala–Muurikkala -tie.
Tänä kesänä ely-keskus kunnostaa Kirkonkylä– Muurikkala-tietä reilulla puolella miljoonalla eurolla. Mahtoiko Miehikkälän kunta tuoda kantansa ely-keskuksen tietoon, mitä kautta kyseinen tie haluttiin kunnostaa? Eipä ainakaan näkynyt työkoneita Hurttalan tiellä.
Vaan mitäpä päätti Miehikkälän kunnanhallitus 27.8. pitämässään kokouksessa, jossa esitetään kunnan hankkeet vuosille 2019–2020 Kymenlaakson maakuntaohjelman toimeenpanosuunnitelmaan.
Tärkeimmäksi oli nostettu Saivikkala–Virojoki-välin kevyen liikenteen väylän suunnittelumääräraha. Hyvinkin kannatettava ja tärkeä hanke.
Toisena oli Miehikkälän yritystalo, kolmantena Muurikkalan yritysalue, varmaan tärkeitä nämäkin hankkeet.
Neljäntenä hankkeena listassa oli Suur-Miehikkälä–Uusisilta välinen tieosuus. Mihin oli kadonnut aikaisempi kunnan kanta Kirkonkylä–Hurttala-tien korjaamisesta? Vielä edellisenä vuonna samassa listassa oli mukana Kirkonkylä– Hurttala–Muurikkala-tie.
Tässä varmaan tapahtui sitä aiemmin mainittua paikallista kotiinpäinvetoa. Jos kunnan kanta hankkeitten tarpeellisuudesta muuttuu usein, niin mahtaako siinä mennä kunnan uskottavuus.
Lopuksi palaan ajassa taaksepäin reilut kasikymmentä vuotta. Sanoin silloiselle kunnanjohtajalle, että kun allekirjoittanut joutuu menemään vanhainkotiin Kirkonkylään, niin se tapahtuu huonokuntoista soratietä pitkin.
Eipä siihen toteamukseen tänäänkään ole muuta sanottavaa.

KEIJO RINNESALMI

Viikon kysymys

Joko uskot Huuhkajien EM-kisapaikkaan?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä