Reseptien uusintapyynnöissä ongelmia – Kymsote selvittää tilannetta

Kymsoten Lifecare-järjestelmän käyttöönoton jälkeen on ilmennyt, etteivät reseptien uusintapyynnöt tule Kymsoten ammattilaisille asti. Reseptien uusintapyynnöissä oli ennalta suunniteltu katko vuodenvaihteessa. Tämän hetkisen tiedon mukaan suuri osa 4. tammikuuta jälkeen tehdyistä uusintapyynnöistä ei ole tullut Kymsoteen asti.
– Asiakkaiden reseptien uusintapyynnöt ovat lähteneet normaalisti, on ne sitten tehty apteekissa tai esimerkiksi Omakanta-palvelussa, mutta pyynnöt eivät kuitenkaan näy Kymsoten ammattilaisilla, kertoo projektipäällikkö Riitta Johannala-Kemppainen.
– Tavoitteena on, että kaikki tehdyt pyynnöt saadaan käsiteltäviksi, eikä pyyntöjä tarvitse tehdä enää uudestaan. Valitettavasti asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.
Kymsote selvittää tilannetta Lifecare-järjestelmän toimittajan Tieto Oy:n kanssa. Asiasta tiedotetaan lisää, kun uutta tietoa saadaan.

Viikon kysymys

Pääsikö ehdokkaasi eduskuntaan?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä