0

Viikon kysymys: Pitäisikö nopeusvalvontaa lisätä?

Uutinen Haminan ja Taavetin väliselle valtatie 26:lle rakennettavista valvontakameroista herätti ihmiset kommentoimaan nopeusvalvontaa puolesta ja vastaan. Mitä mieltä sinä olet, pitäisikö nopeusvalvontaa tehostaa ja kenties muuallakin? Kommenttiosiossa voisit mainita myös missä valvontaa mielestäsi erityisesti tarvitaan.

Pitäisikö nopeusvalvontaa lisätä?

  • Kyllä (56%, 51 ääntä)
  • Ei (44%, 40 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 91

Loading ... Loading ...

8 kommenttia aiheesta “Viikon kysymys: Pitäisikö nopeusvalvontaa lisätä?

  • 28.8.2019 at 08:41
    Permalink

    Ihan mikä tie tahansa, ajonopeudet osalla reilusti yli rajoitusten. Myös omassa naapurustossa. Kunpa saisikin poliisit nopeuksia vahtimaan edes kerran viikossa kaikille valtionteille.

    • 28.8.2019 at 13:23
      Permalink

      Miehikkälässä, keskustiellä 40 on nopeusrajoitus… Juuri kukaan ei noudata… Nopeusvalvonta olisi paikallaan. Yleensäkin näitä nopeusrajoituksia täällä näillä kulmilla ei noudateta. 😴😴😴

  • 28.8.2019 at 10:46
    Permalink

    Kyllä rajoitukset mitkä teille annettu pitäisi valvoa joka paikassa. Järkyttäviä kaahareita,vaarallisia ohituksia tie kuin tie…..

  • 29.8.2019 at 04:52
    Permalink

    Jos henkilöauton kuljettajat ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan, esim. Vaalimaantiellä, niin turhat ohitukset jäisivät pois. Nyt 100 alueella körötellään 80. Kannattaisi myös tarkastaa mitä oman auton nopeusmittari oikeasti näyttää, jos mittari näyttää 100 niin harvassa autossa se pitää paikkaansa, yleensä ajetaan alinopeutta.

    • 31.8.2019 at 16:07
      Permalink

      Alinopeus ei ole laissa rangaistava, ylinopeus puolestaan on.
      Vaalimaantie on tunnettu hirvien liikkumisalue, joten vauhdin hiljentäminen saattaa säästää enemmän rahaa kuin esim auton tankkaaminen naapurimaassa.
      Jos haluaa vauhdikkaampaa menoa, kannattaa valita reitiksi moottoritie E-18, siellä on lisäksi turvallista ohittaa hitaammat ajoneuvot.

  • 29.8.2019 at 13:22
    Permalink

    KYLLÄ.Vaikka ajais nopeusrajoitusten mukaan paikallisilla teillä, aina ajetaan ohi.Ja toinen opin paikka oisi miten ajetaan ja käyttäydytään auton kanssa paikkakunnalle tulleiden liikenneympyröiden kanssa, sekin tuntuu monella olevan hiukka hakusessa.

  • 31.8.2019 at 11:44
    Permalink

    Ajonopeuksien kameravalvonta on mennyt liiallisuuksiin. Riittäisi, että kameroita olisi puolet nykymäärästä ja ne sijoiteltaisiin vain todella vaarallisiin paikkoihin. Kameratolpat tulee maalata räikeillä väreillä ja merkitä tolppiin nopeusrajoitus.

    Useimmilla tieosuuksilla nopeusrajoitus on tiehen nähden liian alhainen. Tämän takia ajetaan etenkin pieniä ylinopeuksia, jotka eivät aiheuta vaaraa. Autolla ajavien kansalaisten oikeustajua koettelee tieosuuteen nähden liian kireä nopeusrajoitus.

    Moottoriteille sopii Euroopassa yleisin rajoitus eli 130 (talvisin120), ohituskaistateille 110 ja mikä tärkeinä, useille nyt ylikireille 80:een rajoitetuille hyville tieosuuksille 100. Talvirajoituksista, joita on vain Suomessa, tulee luopua kokonaan yksiajorataisilla maanteillä. Kaupunkien sisääntulomoottoriteille ei pidä asettaa alle 100:n rajoituksia.

    Liian kireät rajoitukset lisäävät yhteiskuntataloudellisia kuluja pidentyneinä matka-aikoina vuosittain sadoilla miljoonilla euroilla.

    • 2.9.2019 at 13:54
      Permalink

      Luulen, jos rajoituksia nostettaisiin, samat kiireiset ajaisivat ylinopeuksilla edelleen.
      Mielestäni Suomen tieverkon valtaosa on sellaista, ettei kannata edes ajatella rajotuksien nostamista. Kyllä julkisten teiden kaikkien käyttäjien tulee selvitä tieltä ehjänä ja elossa.

      Suomen tiestö ei valtaosin ole verrattavissa eurooppalaisiin tasaisiin, leveisiin kuopattomiin väyliin, valitettavasti. Ja jos ja kun nostettaisiin tiestön laatua siihen, miljarditkaan eivät riittäisi.

Comments are closed.

Viikon kysymys

Häiritseekö postilakko elämääsi?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä